PDA

View Full Version : Pulau paling best untuk bercuti

Pages : 1 [2]

Decent
26-09-09, 05:49 PM
Just to share something over here....! I know this is mainly for diver but to share the info normally famous among divers - Pulau Tenggol...very nice!

There is a only a few resorts there and got to book early. The best thing is that when I was there the last time there is a durian session, we can buy durian and go there and eat.

The jetty going over is actually a small wet market , so we can by the seafood and ask the cook at the resort that you are staying in to cook for you. The ferry to the island from the jetty is only about 30 minutes....so we can go back for shopping at the market then go back to the island!

http://www.travelblog.org/Asia/Malaysia/Terengganu/Pulau-Tenggol/map-pulau-tenggol.html

Decent
26-09-09, 05:51 PM
Pulau Tenggol - Part 2

Decent
26-09-09, 05:52 PM
Pulau Tenggol - Part 3

chx1234
26-09-09, 10:27 PM
You must read this first if you plan to have fun touring with the Penang ferry!

As you sud know Penang got ferry service that carry passengers linking between penang and butterworth. Those day before the penang bridge was built, this ferry service is the only way for penangite to travel between the two places. Many working people and student has been using those ferry on a daily basis.

The ferry has two level. Ground level is for those cars and motorbike or sometimes beca. The upper deck is for those passenger without vehicles. I still wondered by their ingeneious way of making the chair rest flipping to accomodate two way direction. take tat ferry and u will know what i am trying to tell. You will also find that the ferry never make turning. That mean, it only move in a straight line.

So here is the funny part. In those year, USM (universiti sains malaysia) will recruit new student who come from every part of Malaysia. They will come with buses and arrived at butterworth bus terminal which convieniencely linked to the ferry jetty.

Everytime I take the ferry, i like to see how those cars manage to drive in and park their cars. It can be quite challenging if you are doing it for the first time. I will like to stand at the rear side of the ferry to see those bubbles that are pumped out from the ferry's engine. Once in a while see can see some fishes swimming their way.

Those senior student from the campus will come over to the butterworth jetty to welcome those outstation students. They will hole placard, banner etc. Once the student arrived at the jetty, those senior will advice them on how to take the ferry & busses to reach USM campus. The junior will be told to wait for the ferry labeled Pulau Penang.

As you know, they have many ferry running and was told by the seniour that each ferry are labelled with island's name e.g. Pulau Kapas, Pulau Pangkor, Pulau Tioman and so on to indicate the destination. If they take the wrong ferry, they will be landed on the wrong place. So they wait. wait and wait till dawn. The ferry never come. You know why? Cos none of the ferry named Pulau Pinang and those fery name is just a name. Not to indicate destination of where it is heading! All those ferry only travel to one place, that is penang! I am still amazed by the person who figure out the ferry's naming. He uses all the name of other island in Malaysia except the name of the island itself - Pulau Pinang. I hope now they have one with that name.

So, thats how those junior got pranked by the seniors.

Senior, if you r one of them... bravo!!!!

By the way, if you see a bus that say going to Pulau Tikus, dont be confused, cos it is only refering to a small town in penang that named Pulau Tikus and not an island thot there is actually a very tiny island named Pulau Tikus nearby.

jerrystockton
21-10-09, 02:07 PM
g to pulau langkawi ajer murah dan senang

beer murah sangat, pantai bersih.

sam261079
21-10-09, 02:10 PM
beer murah sangat, pantai bersih.

minum sampai pengsan pun tak ader saper nak halang... mmg murah giler ! ! ! !

Nel
21-10-09, 03:36 PM
There is a only a few resorts there and got to book early. The best thing is that when I was there the last time there is a durian session, we can buy durian and go there and eat.

The jetty going over is actually a small wet market , so we can by the seafood and ask the cook at the resort that you are staying in to cook for you. The ferry to the island from the jetty is only about 30 minutes....so we can go back for shopping at the market then go back to the island!

http://www.travelblog.org/Asia/Malaysia/Terengganu/Pulau-Tenggol/map-pulau-tenggol.html

Decent, u ada contact resort ar kalau nak book pegi pulau tongkol ini ? last saya pegi pulau ini hanya utk singgah berak saja then terus sambung balik belayar ke jety dungun.

msbroccoli
08-06-10, 02:43 PM
I personally prefer Redang Island.
A place which is suitable for couples or a bunch of friends to hang out together.

bobmali
21-06-10, 03:30 PM
Just back from Tenggol last month. Memang cantik dan best. Yg bersantai boleh lepak2 kat tepi pantai yg cantik. Yg kaki skuba pulak...mak oii mcacam punya la cantik No wonder they call it mini-Sipadan

Decent
21-06-10, 05:00 PM
Decent, u ada contact resort ar kalau nak book pegi pulau tongkol ini ? last saya pegi pulau ini hanya utk singgah berak saja then terus sambung balik belayar ke jety dungun.

Sorry lama tidak datang sini..next time kalau nak jawapan segera lebih baik PM saya link threadf itu...terlalu banyak thread saya kena visit...hahahah!

Okay resort di Pulau Tenggol tidak banyak hanya beberapa buah sahaja dan kena book awal awal.

http://www.cuti.com.my/hotel/info.php?id=2071&hotel=Tenggol+Island+Beach+Resort

http://www.pulautenggol.com/main.htm

Kalau ada apa apa hendak tahu...tolong PM saya..!

msbroccoli
21-06-10, 05:49 PM
Just back from Tenggol last month. Memang cantik dan best. Yg bersantai boleh lepak2 kat tepi pantai yg cantik. Yg kaki skuba pulak...mak oii mcacam punya la cantik No wonder they call it mini-Sipadan

Huh?? Where's Tenggol? In which state of Malaysia? How to get there?
Is this place suitable for a couple who wants to enjoy their 2D1N holiday?

bobmali
22-06-10, 10:30 AM
Huh?? Where's Tenggol? In which state of Malaysia? How to get there?
Is this place suitable for a couple who wants to enjoy their 2D1N holiday?

40 minit speed boat from Kuala Dungun. Menarik untuk couple....line clear Bro. Ada 3 resorts je kat which are all located at on of the teluk. Only yg ni je ada strecth of beach..yg lain penuh gaung dan batu-batan. Mostly resort ni go for fullboard package..all inclusive tempat tidur, makan.minum dan snorkelling/scuba. Rate agak mahal sikit dan kurang setimpal dengan quality resort dan F&B, tapi nak buat macam mana sbb 3 ni je yg ada kat sana. Ingonring the resort and F&B, pantai dan dasar laut dia adalah yg tercantik compared to Tioman & the rest @ Semenanjung.

msbroccoli
22-06-10, 12:54 PM
40 minit speed boat from Kuala Dungun. Menarik untuk couple....line clear Bro. Ada 3 resorts je kat which are all located at on of the teluk. Only yg ni je ada strecth of beach..yg lain penuh gaung dan batu-batan. Mostly resort ni go for fullboard package..all inclusive tempat tidur, makan.minum dan snorkelling/scuba. Rate agak mahal sikit dan kurang setimpal dengan quality resort dan F&B, tapi nak buat macam mana sbb 3 ni je yg ada kat sana. Ingonring the resort and F&B, pantai dan dasar laut dia adalah yg tercantik compared to Tioman & the rest @ Semenanjung.

I see. The place sounds good.
Let me do more research on the place, so that I can persuade my boyfriend to go with me.

And wanna ask, how to go Kuala Dungun from KL? How much you spent on your trip?

bobmali
22-06-10, 01:55 PM
I see. The place sounds good.
Let me do more research on the place, so that I can persuade my boyfriend to go with me.

And wanna ask, how to go Kuala Dungun from KL? How much you spent on your trip?

From KL to Kuala Dungun is about 3.5 hr drive via East Cost highway. KL-Kuantan-Cherating-Dungun. My scuba package 3D2N tiwn-sharing with 5 dives is around RM900. Kalau no scuba but snorkel maybe around RM600-700. Full board inclusive room, makan/minum, boat transfer K Dungun-Tenggol- K dungun. Mostly those who went there are foreigner and local scuba divers. Food nothing to shout about..very basic and x sedap...tapi layan je la..what most important is the island itself

Decent
22-06-10, 03:38 PM
From KL to Kuala Dungun is about 3.5 hr drive via East Cost highway. KL-Kuantan-Cherating-Dungun. My scuba package 3D2N tiwn-sharing with 5 dives is around RM900. Kalau no scuba but snorkel maybe around RM600-700. Full board inclusive room, makan/minum, boat transfer K Dungun-Tenggol- K dungun. Mostly those who went there are foreigner and local scuba divers. Food nothing to shout about..very basic and x sedap...tapi layan je la..what most important is the island itself

Normally we go in a group of local divers and we will go out and buy our own fishes and even durian with some crates of beer to enjoy in the evening....!

msbroccoli
23-06-10, 02:19 PM
Normally we go in a group of local divers and we will go out and buy our own fishes and even durian with some crates of beer to enjoy in the evening....!

Well, it sounds good. I love durians. Hehe^^
BTW as I know, seafood and beer cannot eat/drink together. It's not good for health. :nono:

elegik
24-06-10, 01:34 PM
nak cari tempat peranginan kat area sabah laa..yg best...utk family bersantai....sekali sekala nak ke malaysia timur lak....sapa ada info...share laaa...

bobmali
24-06-10, 02:27 PM
nak cari tempat peranginan kat area sabah laa..yg best...utk family bersantai....sekali sekala nak ke malaysia timur lak....sapa ada info...share laaa...

Kalau kat SAbah..pergi je mana2 pulau..semua best2...berkali ganda best dari Semenanjung. TApi for divers..Sipadan tu kira wajib. Tapi klu setakat santai2..mungkin SAbah Park tak kasi permit untuk gi sana kut

msbroccoli
24-06-10, 04:16 PM
Kalau kat SAbah..pergi je mana2 pulau..semua best2...berkali ganda best dari Semenanjung. TApi for divers..Sipadan tu kira wajib. Tapi klu setakat santai2..mungkin SAbah Park tak kasi permit untuk gi sana kut

But Sipadan is quite costly to go right? What currency is used in Sipadan? I think it's not MYR right...

biulj2
24-06-10, 11:45 PM

best2 gak..tp kene pk safety 1st..
kaLu bole cr je puLau yang jauh dr seLatan fiLipina..
erm..mana la tau kan...

msbroccoli
25-06-10, 01:31 PM
best2 gak..tp kene pk safety 1st..
kaLu bole cr je puLau yang jauh dr seLatan fiLipina..
erm..mana la tau kan...

yes. this idea is not bad.
can consider bout it.

Decent
25-06-10, 02:35 PM

You can organize one trip to Sabah Island ....the cheaper one so many people can go there and enjoy the beauty of Sabah....agrees the island there is no spoil yet....!

msbroccoli
28-06-10, 05:48 PM
You can organize one trip to Sabah Island ....the cheaper one so many people can go there and enjoy the beauty of Sabah....agrees the island there is no spoil yet....!

Yes. Agree~~
My friends always tell that Sabah island is a nice place to travel.
If possible, I also wanna hang out there.

elegik
29-06-10, 11:07 AM
best gak tuu gi sipadan....tapi boleh ker bawak family???rasa2 trip ngan members lagi best kalau sipadan ni...utk anak2 safe ker??

msbroccoli
29-06-10, 04:15 PM
best gak tuu gi sipadan....tapi boleh ker bawak family???rasa2 trip ngan members lagi best kalau sipadan ni...utk anak2 safe ker??

Yes. I think you can also go there with your family. Why not?

hantusiang
15-07-10, 02:50 PM
Hi to all MK brother n sister,

Im not promoting my tours...but just to let u know im going to take a group to Krabi,Thailand departing on 29/07/2010 night

but the problem now we short of participant, so any brother or sister out there interested to Join pls let me know..

4D 2N package : RM600 half board

price inclusive :

* hotel 4star
* transport KL-hatyai (coach) Hatyai-Krabi (vip van)
* 2x fast, 1x lunch & 1x seafood dinner
* elephant ride
* 1full day island hopping trip (2x snorkeling)
-Phi-Phi island
-Maya Beach
-Monkey Island
-chicken Island
-Tub Island
-Poda Island
-Pranang cave

transport:
coach to hatyai - KKKL snoozer(18 seater)
coach back to KL - Konsortium double deck (30 seater)
VIP van's - 10 seater

any information please PM me..!! TQ

msbroccoli
21-07-10, 11:07 PM
Krabi is really a nice place. I believe you will enjoy your trip very much.

joondark
05-08-10, 10:00 AM
Hi to all MK brother n sister,

Im not promoting my tours...but just to let u know im going to take a group to Krabi,Thailand departing on 29/07/2010 night

but the problem now we short of participant, so any brother or sister out there interested to Join pls let me know..

4D 2N package : RM600 half board

price inclusive :

* hotel 4star
* transport KL-hatyai (coach) Hatyai-Krabi (vip van)
* 2x fast, 1x lunch & 1x seafood dinner
* elephant ride
* 1full day island hopping trip (2x snorkeling)
-Phi-Phi island
-Maya Beach
-Monkey Island
-chicken Island
-Tub Island
-Poda Island
-Pranang cave

transport:
coach to hatyai - KKKL snoozer(18 seater)
coach back to KL - Konsortium double deck (30 seater)
VIP van's - 10 seater

any information please PM me..!! TQ

sound very interesting... kalau ujung taun ada tak bro? price still same?say around 5-6 Dec 2010?

hantusiang
07-08-10, 04:56 PM
The next group departure is during deepavali holiday..!! its long weekend but im so sory to announce the price is increase since its super peak season at Krabi that time...

package same as above :: Rate :- RM700 per pax

msbroccoli
18-08-10, 03:55 PM
The price you offer is quite reasonable. Will tell my friends whether they're interested.

hantusiang
19-08-10, 12:37 PM
yup...please bro..email me for futher info..!!

myglim
29-09-10, 03:48 PM
pulau rendeng is the best place to go

zack_xxx
04-10-10, 09:41 AM
Pulau rendeng? kat mane tu bro? X pernah dengar pun. Apa facility yg ada n apa activiti yg sesuai kat situ?

roger
06-10-10, 02:14 PM
nak tanye pulau2 ni, boleh memancing ker?

wood3
06-10-10, 03:11 PM
Laaaa . . ni aku dok berangan nak pi pulau sibu . . . hari tu dah sampai Tanjong Leman.
Kalau pi ngan pasangan tentu best ni . .tp tang mana nak cari.

p/s: depa kata pulau tinggi pun orait jugak

sam261079
06-10-10, 04:33 PM
Laaaa . . ni aku dok berangan nak pi pulau sibu . . . hari tu dah sampai Tanjong Leman.
Kalau pi ngan pasangan tentu best ni . .tp tang mana nak cari.

p/s: depa kata pulau tinggi pun orait jugak

Wood, Pulau sibu, lautan yang jernih , memang sesuai utk pengemar scuba tak dapat nafikan lah memang cantik, tapi makan mahal lah .. tak ader gerai semuanya kena makan kat chalet or restaurant . so far rasa , 2/10 ajer ahh cuma harap presentation ajer gah dari rasanya..

Saranan kalau nak gi
berdua --- menarik dan layan
Bertiga --- kureng
berempat --- mantab
berkumpulan -- pecah kepala nak handle bila time mandi laut sebab arus kat sana lain macam lah , hampir-hampir lemas selamatkan student .

toro
30-12-10, 03:24 PM
Pulau Pangkor

Pangkor Island Beach Resort.

Just 4 hour drive from klang valley.
very privacy,clean and relaxing resort.The food also great.You can rent a bike/motobike to circle the island. Most of a lodger here are foreigner.
But avoid during peak season. Every March from last 5 years i be hibrnation for 3 days 2 nights here.

toro
09-01-11, 01:32 PM
Pulau Redang Trengganu

My Preference resort - Laguna Redang Resort
http://www.lagunaredang.com.my/ (http://www.lagunaredang.com.my/)

- Well Organized Package
- they owned private speedboat and jetty

The Island

- 45 minit by speedboat from main land
- Private, clean,calm and white sandy beaches
- Ideal for Snoorkling lover
- Crystal clear water
- Full of SYT japanese and WHITE Dinasour
- Have a beach bar
- During Sep - Oct have a squid fieasta
- Try to avoid Nov - Dec - due to monsoon and rough wave
- In Group is much better
- Some people say this island better than Pulau Tioman

FerRari F430
10-01-11, 02:04 PM
Paling aku suka Pulau Kapas coz sunyi and x ada perkampungan nelayan..air cantik and taman laut pun cantik. Tp taman laut paling cantik yg aku penah tengok ialah pulau redang. pulau tioman, x best sngt tp bole tahan ler.kalau ke tioman bole lawat muzium taman laut..best gak. and kalau nk dating, paling best ke pulau sibu, ada honeymoon pakej. siap ada candle light dinner lagi...romantik habis kalau bawa awek. kalau ada budget lebih,nak puas ati, pergi ler pulau sipadan..best tahap dewa tau... cantik gila.

ahmadasapri
10-01-11, 03:18 PM
Paling aku suka Pulau Kapas coz sunyi and x ada perkampungan nelayan..air cantik and taman laut pun cantik. Tp taman laut paling cantik yg aku penah tengok ialah pulau redang. pulau tioman, x best sngt tp bole tahan ler.kalau ke tioman bole lawat muzium taman laut..best gak. and kalau nk dating, paling best ke pulau sibu, ada honeymoon pakej. siap ada candle light dinner lagi...romantik habis kalau bawa awek. kalau ada budget lebih,nak puas ati, pergi ler pulau sipadan..best tahap dewa tau... cantik gila.

seriusly mmg kapas is the peacefull place. takde ramai org, takde masalah2, dan byk giler tempat utk backpackers,so ramai la org puteh di kapas. mmg besh...tp kalau bukan musim peak season, bekalan makanan terputus seawal 8mlm. aduh...cuba bygkan pukul 2pagi lapar, nak cari maner?nak g mengail?hehe...so ready simpan stok byk2 la.tp kapas mmg besh wei...

FerRari F430
10-01-11, 03:27 PM
seriusly mmg kapas is the peacefull place. takde ramai org, takde masalah2, dan byk giler tempat utk backpackers,so ramai la org puteh di kapas. mmg besh...tp kalau bukan musim peak season, bekalan makanan terputus seawal 8mlm. aduh...cuba bygkan pukul 2pagi lapar, nak cari maner?nak g mengail?hehe...so ready simpan stok byk2 la.tp kapas mmg besh wei...

yup... pastikan bekalan bawa lebih.
hihihi

ahmadasapri
10-01-11, 04:59 PM
yup... pastikan bekalan bawa lebih.
hihihi

kannnnn.........kalau takde, jenuh ar nak ngail kat laut tuh,nak idupkan api lagi.huhu....

abgbesar
10-01-11, 09:34 PM

pulau sipadan best untuk diving je bro... kalau tak dive sangap jugak... tak ada apa sangat...

FerRari F430
10-01-11, 10:51 PM
pulau sipadan best untuk diving je bro... kalau tak dive sangap jugak... tak ada apa sangat...

yup..betul betul betul.. syurga utk peminat dive. kalau yg x ada lesen dive... buang karen jer ler...

RooTz
29-01-11, 09:33 PM
Pulau perhentian best ker... banyak tempat menarik x... isk aku x penah gi pulau yg jauh2 nih... time bila best pegi

mattjohn
03-03-11, 10:33 AM
pulau perhentian mmg besh.. cuba ler pegi.. mmg tak rugi pegi sana.. especially kalau suka snorkeling.. mmg layannnn...

chestnut
26-04-11, 04:01 PM
bila dicampur tolak in term of RM... aku prefer BALI.... kosnya jauh lagi murah dari pergi pulau pulau kat Malaysia...
dan lagi best .... bukan aku nak downkan pulau di Malaysia... kadang kadang barang tempatan lebih mahal...
aku layan Langkawi dan Bali... kalau terlepas ke Sabah... aku layan Pulau Manukan... fuhhhh...

Honeydew
07-06-11, 10:59 PM
Dulu aku suka pergi pulau tioman. macam-macam boleh jumpa kat tioman. kalau nasib baik, boleh jumpa nude. topless tu dah biasa sangat la. mat salleh suka gi sana pasal sunyi dah tak banyak gangguan.

cuma 1 aja yang kurang kt tioman ni, susah nak pergi. kalau naik boat dr mersing dengan speed boat lebih kurang 4 jam. kalau boat nelayan, mau le 8 jam. flight pun tak le cun sgt. kalau sesiapa yang tak berapa berani ni kapal terbang, jangan la naik kapal terbang ke tioman tu. nanti mati panik je sebab landasan terbang dia amatlah menakutkan.

PeeJay
07-06-11, 11:24 PM
Pulau aur dzn pulau dayang la best ... Pulau redang .. Pulau tioman .. Pangkor atau langkawi .. Ramai dah sesak sangat..

Pulau dayang dan pulau aur sebelah menyebelah jer .. Pulau ni privacy sebenarnya .. Port scuba singaporean ...

Tapi yg best kalu geng scuba dah balik .. Pulau sepi .. Pantai yg jernih jadi kita yg punya..
Gua suka pergi mancing pulau ni naik bot.. Boring lepak pantai .... Buah mangga kat pulau ni memang terbaik ..

xerox
11-06-11, 04:11 PM
aku baru balik gi pulau perhentian.. layan.. snoklin pun sempoi.. nyaman giler,... air laut pun masin len macam je.. so far ok laa.. aku nak try port lain lak...

tengah duk rancang nak gi tioman atau redang..

sperm79
13-06-11, 06:01 AM
Pulau yg aku dah p hanya d semenanjung je n aku list out ikut ranking aku:

1. Tioman
Pulau masing ada coral yg hidup2 n kalau pemandu boat yg pandai, diorang akan bawak korang satu kaw tempat pemandu boat lepak tdur n cari ketenangan yg mana air yg rterlalu jernih n 1.2 meter aje umpama swimming pool luas
N prefer chalet : SALANG

2. Perhentian
Aku slalu dok d perhentian besar utk yg p bersama keluarga n istri. Tp mana yg nak rasai suasana clubbin on beach, ayuhh lepaklah d perhentian kecil

3. Langkawi
Tempat shopping je bagi aku, mandi hanya d pntai chenang. Tp still bukan tempat yg relax bg aku

4. Pangkor
Oklah as my last choice stakat ni

Next target
1. Pulau Rawa - Johor
2. Pulau redang - Kapas
3. Sipadan or mabul - Sabah

sperm79
13-06-11, 06:02 AM
Sorry double posting, edit sudah...

labukura
11-10-11, 05:45 PM
sesuai ke nak snorkling dlm musim2 tengkujuh di pulau2 ni?

chestnut
18-10-11, 09:57 AM
sesuai ke nak snorkling dlm musim2 tengkujuh di pulau2 ni?

kalau dah gian nak snorkeling sgt aku rasa manukan, gaya atau sapi should be ok time macam ni. cuma standby kena hujan lar time atas bot tu...

aku paling gemar pergi langkawi for weekend gateaway. pegi sana lepak hotel dan makan makan makan sahaja.

wokmanaf
23-10-11, 02:15 PM
pulau paling best yang mesti kena pergi pulau perhentian sebab pulau cantik then boleh buat banyak activiti macm snorling dan lain ari aku nagan meember aku spent Rm 250 shj untuk pergi 3 hari 2 malam

zaidan
24-10-11, 02:58 AM
Pulau Perhentian Kecil!!!!!!this is the best place....snorkling kat tepi je...xpyh pg tgh2 pun....bilik dia pun murah...style lg.....Happy Holiday..!!!

oris
24-10-11, 09:14 PM
kalau nak tgk orang putih cakap kelantan, pergi la ke pulau perhentian. orang putih bersepah, terutama perhentian kecik. nite live mmg terbaik.

antara sebab aku suka kt perhentian
1) easy access, naik bas je terus ke jeti. senang
2) murah, bilik serendah 20 hinggit je
3) dive cost sangat murah, dalam RM60 je, kalau tempat yg jauh skit macam sugar wreak, terumbu 3 harga dalam 80 hinggit termasuk semua gear. harga kt turlebay. tempat lain tak sure.
4) naik feri dapat discount 10 hinggit sebab dah kenal org kt situ..

sekian, terima kasih.

astana17
06-12-11, 07:50 AM
pd aku pulau yg best tioman la..lg pun aku mmg selalu kat sini membantu membwa pelancong ke chalet uncle aku..semua ade kat sini..sesuai utk kapel n org yg suke kan advanture..

flowtron
27-12-11, 06:46 PM
sapa ada idea... Pulau Karimun Tg Balai best tak?

cay_nd
18-01-12, 01:41 PM
hmm bagi aku, gi sabah tak mahal..tapi semua kena buat kat sana..kalau setakat order kat sini..memang la mahal...kat sipadan ke, mabul ke byk je resort yg murah..

ReactorKK
17-02-12, 01:07 AM
Lepas membaca thread ni aku dah buat kesimpulan sendiri yang antara pulau2 yg aku kena target is:
1. Perhentrian besar dan kecik.... murah dan menarik. tak terkira duyung2nya haha
2. Tioman - standard
3. Redang standard.
4. Pulau pinang pun bro kat sini tulis hahaha
5. Sipadan - the best.but pricey

Tengoklah... klu ade rezeki aku akan cuba try 1 by 1
Pulau yg aku dah pergi:
Manukan, Langkawi, sapi, So far the best is Manukan. Walaupun just 10min je dari KK. Langkawi is OK jer.

max himself
17-02-12, 07:26 PM
koh samui thailand weeeehuuuuu.....

jackinballs
06-05-12, 02:46 PM
sipadan & maldives - diving
koh phangan & ibiza - party
penang & bali - food & culture
langkawi - duty free shopping

ARAB
07-05-12, 10:23 PM
Pulau mabul. 2009 dah pegi. Guna pakej yg mahal sampai 2k. Next month nk pegi skali lg, kali ni budget hotel ja. Nanti aku bg info kpd sesiapa yg plan nk pegi

penembaktepat
09-05-12, 10:25 AM
pulau pandan jauh ke tengah ,korang dah pergi belowm ? :YM - 71: :YM - 71:

abdhadi77
27-09-12, 08:13 AM
thanks jackinballs for the post..

Koh Phangan - full moon party every month.. sapa pernah pegi citer la sket.. cam best jer..
*30 minit naik bot dari Koh Samui..

bullet
16-10-12, 04:46 PM
aku bila pegi langkawi selalu dok berangan nak ke koh lipe. bile google tengok pulau ni mak aii lawa gile. tapi tiket feri ke situ agak mahal. x silap aku 240 untuk dewasa pegi balik. ade sape2 yg penah try pegi koh lipe? share la sikit experience korang..

teringin nak gi pulau kapas ujung tahun ni. huhuhu